Subject: Prototüübi kasutajakogemuse tagasiside küsitlus
From: "Reelika Soe" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Mon, 16 Sep 2024 08:51:10 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Olen Võrumaa Haridus- ja Tehnoloogiakeskuse puidu kompetentsikeskuse
projektijuht ning osaleme ühes rahvusvahelises Interreg Läänemere
piirkonna projektis.

Projekti raames arendatakse digitaalsete ja traditsiooniliste lahenduste
kogum, mis võimaldab luua mobiilseid ja modulaarseid lahendusi, et lastega
tegelevad vabatahtlikud, õpetajad ja hooldajad saaksid integratsiooni-,
lõõgastus- ja terapeutilisi tegevusi hõlpsamini ja mugavamalt läbi viia.
Osaleme antud projektis partnerina ning meie peamiseks rolliks on
prototüüpide tegemine. Valmis prototüübid lähevad lasteaedadesse,
koolidesse vms testimisele. Prototüübid on mõeldud õpetajatele,
juhendajatele või teistele isikutele, kes tegelevad lastega. Sihtrühmaks
on täiskasvanud, kes tegelevad lastega ning prototüübid on mõeldud neile,
et aidata parandada võimalusi lastega töötamisel. Testperioodi lõppedes
plaanime küsida neilt tagasisidet, et nad annaksid kasutajakogemuse kohta
infot, kas näevad nendes vajalikkust, annavad hinnanguid vms. Vabatahtlik
vastamine. See on mõeldud n-ö täiskasvanutele. Lisaks sooviksime
tagasisidet ka lastelt, aga see oleks hästi lihtsalt näiteks kahe valikuga
„meeldis“ „ei meeldinud“, „naerunägu“ „kurb nägu“ vms. Lastelt tagasiside
küsimine oleks anonüümne, st et me ei küsiks sinna juurde ei lapse nime,
vanust, sugu. Nt on teada ainult, et 10 last proovis prototüüpi ja nt 8-le
meeldis ja 2-le ei meeldinud.

Loodan, et eelnev selgitus andis väikese ülevaate, kuidas me tagasisidet
plaanime küsida. Nüüd, üks meie Norra partneritest kirjutas, et kõik
partnerriigid peavad taotlema eetikakomitee luba, et me võiksime neid
tagasiside küsitlusi teha. Seega pöördun Teie poole, et saada nõu ja
vastused mõnele küsimusele:

*	Kas ei või anonüümselt lastelt küsida „meeldis“ „ei meeldinud“
(siinkohal ei küsita juurde lapse isikuandmeid)?
*	Kas täiskasvanutelt võib nende nõusolekul küsida tagasisidet
prototüübi kasutajakogemuse kohta?
*	Kas tõesti peame nendeks tegevusteks taotlema eetikakomitee loa?

Head soovides

Reelika

 <http://www.tsenter.ee/>

REELIKA SOE

Projektijuht

+372 5666 4518

Puidu kompetentsikeskus

www.tsenter.ee